Pliki Cookies zapewniają sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczane są na urządzeniu użytkownika. Ustawienia cookies można zmienić w przeglądarce. Więcej o przetwarzaniu danych w polityce prywatności. Prosimy o wyrażenie zgody na cookies.

Tak, zgadzam się
Nie teraz
Copernicus Center Press
KSIĄŻKA TYGODNIA
Nie jesteś sam w domu. Od drobnoustrojów po krocionogi, śpieszki i pszczoły miodne. Historia naturalna stworzeń, z którymi dzielimy życie

Badania Dunna pozwalają na nowo docenić istoty, które wielu z nas uważa za szkodniki. - „Science News”

KATALOG

Filmy

Z autografem

Biografie

Etyka

Filozofia ekonomii

Filozofia nauki

Filozofia prawa

Historia filozofii

Kognitywistyka

Kosmologia

Lingwistyka

Logika

Matematyka

Nauka i religia

Nauki ewolucyjne

Michał Heller

Zagadnienia Filozoficzne w Nauce

Wydania kieszonkowe
Seria Piąty Wymiar
Książki po przejściach
Seria Nauka i Religia

AI

Ogólnopolski Dzień Praw Zwierząt

JĘZYK w najlepszym wydaniu

Krzysztof Prus

Wyników na stronie:

Krzysztof Prus (ur. 1967), reżyser teatralny, twórca ponad czterdziestu inscenizacji. Ukończył filologię polską (teatrologię) na Uniwersytecie Jagiellońskim i Wydział Reżyserii Dramatu w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie.

W teatrze szczególnie interesuje go właśnie sam teatr jako właściwe narzędzie do poszukiwania - dzięki swej umowności - prawdy o świecie i człowieku. Stąd, obok zainteresowania twórczością Shakespeare’a, Becketta, Dostojewskiego, fascynacja polskim dramatem romantycznym, a zwłaszcza jego pomijaną najczęściej, tak przez historyków literatury jak reżyserów, warstwą egzystencjalną; stąd szereg scenicznych realizacji: Kordian - Teatr im. Węgierki w Białymstoku, Sen srebrny Salomei - Teatr Śląski w Katowicach, Mąż i żona - Tešinské divadlo w Czeskim Cieszynie, Mazepa - Teatr Dramatyczny w Płocku, Lilla Weneda - Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze, Nie-Boska Komedia - Teatr im. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim.

Z tego samego powodu co Romantyzmem, Prus interesuje się dramaturgią najnowszą, szczególnie, jeśli poszukuje ona autonomicznego języka teatru.

 

Więcej na temat autora na stronie www.prus.art.pl

 

Selenografia W myśl teorii powszechnego ciążenia Izaaka Newtona...
zobacz książkę
  • 1